کاغذ دیواری

بهترین و جدیدترین جایگزین کاغذ دیواری چیست؟

جدیدترین و بهترین جایگزین کاغذ دیواری

طراحی دکوراسیون یکی از مواردی است که در طی زمان تغییرات بسیاری را پذیرفته است. یکی از اجزاء دکوراسیون که دچار این تغییر شده، کاغذ دیواری است. در گذشته بیشتر کاغذ دیواری با الگوهای تکرارشونده و مدل‌های کلاسیک پرفروش بودند. در دنیای امروز داستان طور دیگری پیش می‌رود. حتی طرح‌های خاص کلاسیک که هنوز هم زنده هستند، برای ماندگاری، با المان‌های مدرن ترکیب شده‌اند.

گر بخواهید یک مدل قدیمی کاغذ دیواری را با مدل دیگری جایگزین کنید، چه چیزی را انتخاب خواهید کرد؟ آیا از جدیدترین مدل‌های روز دنیا خبر دارید؟ در ادامه این مقاله پاسخ سؤال‌ به جای کاغذ دیواری از چه استفاده کنیم را بررسی می‌کنیم و بهترین و جدیدترین جایگزین را برای کاغذ دیواری ‌های قدیمی معرفی خواهیم کرد.

پوستر دیواری، جایگزین هوشمندانه کاغذ دیواری

خرید و قیمت پوستر دیواری والینو

پوستر دیواری یک جایگزین بسیار جدید و جذاب برای کاغذ دیواری به حساب می‌آید. اما تفاوت کاغذ دیواری با پوستر دیواری در چیست؟ ما در اغلب اوقات، کاغذ دیواری را روی تمام دیوارهای یک فضا نصب می‌کنیم. این در حالی است که پوستر دیواری به علت خاص‌بودن طرح آن، نباید روی همه دیوارها نصب شود.

بهتر است که پوستر دیواری روی دیواری کانونی که بیشتر از همه دیده می‌شود، قرار گیرد. پوستر دیواری طرح بسیار خاص و منسجمی دارد که تمام نگاه‌ها را به خود خیره کرده و دکوراسیون شما را چشم‌نوازتر می‌کند. تفاوت دیگر پوستر دیواری و کاغذ دیواری، نوع نصب و ارائه آن است. اگر دقت کرده‌باشید، برای نصب کاغذ دیواری باید رول‌های آن را در کنار هم بچسبانید تا طرح کاملی روی دیوار ایجاد شود.

پوستر دیواری کاملا متفاوت بوده و به جای رول‌های متعدد، به صورت یک‌جا یا پنلی به فروش می‌رسد. این ویژگی باعث می‌شود که طرح منسجم‌تر و کامل‌تری روی دیوار باشد. علاوه‌بر این، پوستر دیواری تنوع طرح بیشتری دارد و شما می‌توانید جدیدترین مدل‌ها را به کمک پوستر دیواری روی دیوارها داشته‌باشید.

مقاله مرتبط: پوستر دیواری چیست؟ همه چیز درباره پوستر دیواری

پوستر دیواری برگ W10046710
طرح و مدل پوستر دیواری

کاغذ دیواری سه ‌بعدی، تغییری شگفتی‌ساز

خرید و قیمت کاغذ دیواری سه بعدی

اگر می‌خواهید که تغییر ایجاد شده در محیط، شگفت‌انگیز و خاص باشد، حتما کاغذ دیواری سه‌ بعدی را جایگزین کاغذ دیواری قدیمی کنید. کاغذ دیواری سه ‌بعدی نوعی مدرن از کاغذ دیواری است که با فناوری و تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌است. نوع طراحی این مدل طوری است که تخیل شما را به واقعیت تبدیل کرده و تصاویری با ظاهر طبیعی روی دیوار می‌سازد. برای مثال کاغذ دیواری سه ‌بعدی طرح دریا به‌گونه‌ای است که انگار دیوار موردنظر به دریا منتهی می‌شود یا دری روبه دریا دارد.

کاغذ دیواری سه ‌بعدی تنوع طرح بسیار زیادی داشته و ظاهری شیک و منحصربه‌فرد دارد. همچنین لازم است بدانید که این مدل کاغذ دیواری برای فضاهایی که کوچک هستند نیز بسیار مناسب است؛ زیرا طرح سه‌ بعدی آن در فضا عمق ایجاد کرده و محیط را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. البته بهتر است از رنگ‌های تیره کاغذ دیواری سه‌ بعدی برای فضاهای کوچک استفاده نشود. این مدل کاغذ دیواری همانند کاغذ دیواری سه ‌بعدی باید روی دیوار کانونی یک محیط نصب شود و همه دیوارها را نپوشاند. اگر برای تمام دیوارهای یک محیط از این مدل کاغذ دیواری استفاده کنید، فضا دل‌گیر و پریشان به‌نظر می‌رسد.

پوستر دیواری سه بعدی طرح گل برجسته W13010200
نمونه عکس کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سفارشی، مدلی باب میل شما

خرید و قیمت کاغذ دیواری جدید

خیلی وقت‌ها ممکن است که ما تصویری را در سایت یا شبکه‌های اجتماعی ببینیم و دوست‌داشته باشیم که دیوارهای ما با آن تصویر پوشانده شود. اما در گذشته هیچ فروشگاهی پیدا نمی‌شد که طرح‌های دل‌خواه ما را روی کاغذ دیواری چاپ کند. یکی از بزرگ‌ترین معایب کاغذ دیواری ‌های قدیمی تنوع‌نداشتن و تکراری‌بودن طرح آن‌هاست. اما فناوری تولید کاغذ دیواری به‌گونه‌ای پیش رفته است که می‌توان طرح دل‌خواه را روی کاغذ دیواری یا پوستر دیواری چاپ کرد.

بنابراین، کاغذ دیواری سفارشی که طرح و شکل آن طبق سلیقه خود شما ایجاد شده، جایگزین بسیار مناسبی برای کاغذ دیواری‌های قدیمی خواهد بود. شما می‌توانید هرآن‌چه در ذهن و رویای خود دارید به واقعیت تبدیل کرده و آن را روی دیوار اطراف خود ببینید. برای مثال می‌توانید کاغذ دیواری با عکس خودتان یا شخصیت معروف موردعلاقه‌ خود داشته‌باشید. همچنین می‌توانید اتاق کودکان را با کاغذ دیواری طرح شخصیت کارتونی موردعلاقه‌اش، تزئین کنید.

کاغذ دیواری لاکچری داماسک W12210400
طرح و مدل کاغذ دیواری

چه گزینه‌های دیگری برای جایگزین‌کردن با کاغذ دیواری قدیمی وجود دارد؟

غیر از گزینه‌هایی که تا الان برای جایگزین‌کردن با کاغذ دیواری‌های قدیمی گفتیم، چند ایده دیگر نیز برای پوشاندن دیوارها وجود دارد. برخی از ایده‌هایی که تنوع ایجاد می‌کنند و جایگزین خوبی برای کاغذ دیواری قدیمی هستند عبارت‌اند از:

قاب کاغذ دیواری

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری
قاب گرفتن کاغذ دیواری

قاب کاغذ دیواری یک ترفند مدرن و جالب برای دیوار است که می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای کاغذ دیواری‌های قدیمی باشد. در این ترفند لازم است که یک پوستر دیواری یا کاغذ دیواری با طرح بسیار خاص را انتخاب کنید. طرح‌های انتزاعی، طرح منظره و گل‌های خاص گزینه مناسبی برای این ایده هستند.

سپس لازم است که با تکنیک‌های گچ‌بری یک قاب را درون دیوار ایجاد کنید. اندازه این قاب کاملا به سلیقه شما و اندازه محیط بستگی دارد. سپس باید کاغذ دیواری انتخابی را داخل این قاب نصب کنید تا همانند یک قاب عکس بسیار جذاب و زیبا به‌نظر برسد.

رنگ و نقاشی

رنگ و نقاشی دیوار

یکی از ایده‌های رایج برای جایگزینی با کاغذ دیواری، رنگ و نقاشی است. البته رنگ‌های ساده و سفید نیز کسل‌کننده هستند و باید با مدلی خاص جایگزین شوند. علاوه‌بر این، رنگ و نقاشی هزینه بیشتری نیز دارد و ماندگار آن‌ نیز کم‌تر است.

بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر به سراغ کاغذ دیواری‌های جدید بروید. اگر هم خواستید که از رنگ و نقاشی استفاده کنید، می‌توانید از ترکیب آن با کاغذ دیواری استفاده نمایید. برای مثال نصف دیوار رنگ هماهنگ با زمینه کاغذ دیواری بوده و نصف دیگر با کاغذ دیواری طرح‌دار پوشانده شود.

پنل چوبی

پنل چوبی یکی از جدیدترین مدل‌های دیوارپوش است که بسیار طرفدار دارد. پنل چوبی یک گزینه مدرن و مینیمال است که زیبایی محیط را چندین برابر می‌کند. البته باید بدانید که پنل‌های چوبی کمی گران هستند و نگهداری از آن‌ها نیز کمی سخت است.

برای رفع این مشکل می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح چوب یا پنل چوبی استفاده کنید. این مدل کاغذ دیواری بسیار جدید و زیباست و برای جایگزین‌کردن با کاغذ دیواری‌های قدیمی بسیار مناسب است. حتی می‌توانید همانند ایده قبل، کاغذ دیواری را با پنل چوبی طبیعی ترکیب کرده و فضایی خاص و جذاب بسازید.

طرح‌های خاص

کاغذ دیواری خاص و سفارشی

استفاده از طرح‌های خاص روی دیوار کمی ترسناک است. مثلا ممکن است با خود فکر کنید که امکان دارد این طرح با سایر اجزاء دکوراسیون هماهنگ نباشد و زیبایی محیط از بین برود. پیشنهاد ما به شما این است که با توجه بر برخی اصول مربوط به هماهنگی دکوراسیون، حتما به سراغ طرح‌های خاص بروید.

ریسک‌کردن و انتخاب این نوع طرح‌ها نه تنها محیط را از یکنواختی خارج می‌کند، بلکه ممکن است فضای شگفت‌انگیزی بسازد که فکرش را هم نمی‌کردید. به همین دلیل حتما از طرح‌های خاص مثل طرح هندسی، طرح آبرنگی و… استفاده کنید تا دکوراسیونی متفاوت و جذاب را تجربه نمایید.

کاغذ دیواری جدید خاص

جمع‌بندی

در این مقاله، یک دغدغه مهم یعنی کسل‌کننده بوده کاغذ دیواری‌های قدیمی را بررسی کردیم و گفتیم که آن را با چه چیزهایی می‌توان جایگزین کرد. در ابتدا توضیح دادیم که پوستر دیواری نوعی متفاوت و جدید از کاغذ دیواری است که طرح‌های جذاب فراوانی دارد و می‌تواند جایگزین کاغذ دیواری شود.

سپس درباره کاغذ دیواری سه ‌بعدی و نوع فناوری آن صحبت کردیم و گفتیم که این مدل نیز برای فضاهای مختلف مناسب است و می‌تواند با کاغذ دیواری معمولی و قدیمی جایگزین شود.  در ادامه کاغذ دیواری سفارشی را معرفی کردیم و گفتیم که در این مدل، همه چیز طبق سلیقه شما طراحی می‌‌شود. می‌توانید جدیدترین طرح‌ها و مدل‌های شخصی‌سازی‌شده را در قالب کاغذ دیواری سفارشی داشته‌باشید.

در نهایت چند ایده دیگر مثل استفاده از قاب کاغذ دیواری، پنل چوبی، رنگ و نقاشی و طرح‌های خاص را معرفی کردیم که می‌توانید آن‌ها را با کاغذ دیواری قدیمی جایگزین کنید. فروشگاه والینو که در زمینه فروش انواع کاغذ دیواری و پوستر دیواری فعالیت می‌کند، تمام طرح‌های معرفی شده را موجود داشته و قابلیت سفارش طرح سفارشی را نیز دارد. شما می‌توانید خرید آنلاین و اینترنتی کاغذ دیواری را از سایت والینو انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *