کاغذ دیواری

کامل ترین راهنمای خرید کاغذ دیواری

راهنمای خرید کاغذ دیواری

زمانی که به طراحی دکوراسیون یک فضا مثل خانه، محل کار، کافه یا … فکر می‌کنیم، یکی از موضوعات مهمی که ذهنمان را درگیر می‌کند، پوشاندن دیوارهاست. کمتر کسی دوست دارد که دیوارهای اطرافش بی‌روح و معمولی باشند؛ چون امروزه همه از اهمیت زیبایی طراحی دیوارها و تأثیر آن بر محیط خبر دارند.

بهترین و ساده‌ترین راهی که برای پوشاندن دیوارها وجود دارد، کاغذ دیواری است. وقتی که این گزینه مطرح می‌شود، دریایی از طرح، نقش، جنس، کیفیت و قیمت پیش روی ما ظاهر می‌شود که انتخاب را برای ما سخت می‌کند. تنوع زیاد محصولات کاغذ دیواری هرکسی را سردرگم کرده و گاهی باعث ترس آن‌ها از انتخاب گزینه اشتباه می‌شود.

در این زمینه اکثر افراد به دنبال یک مشاور و راهنمای خوب برای خرید کاغذ دیواری می‌گردند؛ اما این کار از خرید کاغذ دیواری هم سخت‌تر است! بیشتر فروشنده‌ها به دنبال سود بیشتر هستند و ممکن است شما را به درستی راهنمایی نکنند. به همین دلیل کمبود یک راهنما کامل و صادقانه برای خرید کاغذ دیواری همیشه حس می‌شود.

اگر شما هم نمی‌دانید چطور بهترین کاغذ دیواری را برای فضای موردنظر خود خریداری کنید و به دنبال یک راهنمای مطمئن هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. ما در ادامه این مقاله، تمام نکات مربوط به خرید کاغذ دیواری را صادقانه توضیح خواهیم داد تا شما به یک راهنمای کامل در این زمینه دسترسی داشته‌باشید.

این مقاله تمام نکات مثل رنگ، جنس، سبک، طرح، قیمت و حتی نحوه نصب کاغذ دیواری را پوشش می‌دهید و شما با دانستن این موارد به راحتی می‌توانید کاغذ دیواری مناسب فضای خود را تهیه کنید.

چطور بهترین طرح کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

انواع طرح و مدل کاغذ دیواری

از این‌جا به بعد، هروقت درباره مشخصات ظاهری کاغذ دیواری صحبت کردیم، پیش از هرچیز باید بدانید که سلیقه شما پراهمیت‌ترین موضوع است. هرچقدر هم که اصول دکوراسیون مهم باشد، درنهایت سلیقه شما حرف اول را می‌زند. البته چند نکته پایه وجود دارد که به شما در این زمینه کمک کرده و باعث می‌شود که از بین گزینه‌های بهتری کاغذ دیواری مطابق با سلیقه خود را انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین فضاهایی که کاغذ دیواری در آن استفاده می‌شود، منزل است. خود این فضا چندین قسمت مستقل دارد که انتخاب کاغذ دیواری برای هرکدام باید به‌طور جداگانه انجام شود. علت این امر نیز، کاربری متفاوت قسمت‌های مختلف خانه و تأثیر کاغذ دیواری بر حس‌وحال آن‌جاست. بنابراین اولین نکته این است که کاغذ دیواری با طرح یکسان برای همه فضاها استفاده نشود.

برای مثال، کاغذ دیواری اتاق خواب باید طرحی باشد که به افزایش آرامش فضا کمک کرده و سبب بهبود کیفیت خواب شود. کاغذ دیواری سه‌ بعدی، طرح ابر، طرح ستاره و ماه، طرح منظره طبیعت و… بهترین انتخاب برای کاغذ دیواری اتاق خواب هستند. برای فضای دیگری مثل پذیرایی که نقطه مهمی در خانه است، طرح‌های لوکس‌تر و بانشاط‌تر استفاده می‌شود. برای مثال کاغذ دیواری طرح آجر، طرح سنگ، طرح هندسی، طرح داماسک، طرح پتینه و… برای این فضا مناسب هستند.

هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری برای فضاهای مختلف باید به موضوعاتی مثل اندازه محیط، قد دیوارها، میزان نورگیر و سایر المان‌های دکوراسیون نیز دقت کنید. گاهی اوقات به کمک طرح کاغذ دیواری می‌توانید خطای دید ایجاد کنید و فضای کوچکی را بزرگ‌تر نشان داده یا روشنایی محیط را افزایش دهید. برای بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا می‌توانید از طرح‌هایی با الگوهای کوچک استفاده کنید تا دیوارها وسیع‌تر به‌نظر برسند.

همچنین راه حل بلندتر نشان‌دادن دیوارها نیز استفاده از کاغذ دیواری با طرح راه‌راه عمودی است که برای فضاهایی با سقف کوتاه مناسب است. برای روشن‌ترکردن فضا می‌توانید از طرح‌های درخشان و اکلیلی استفاده کنید که نور را بازتاب می‌دهند و چند برابر می‌کنند. همچنین این کار به کمک انتخاب رنگ کاغذ دیواری نیز امکان‌پذیر است که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم.تمام نکات گفته‌شده برای فضاهای دیگر مثل رستوران، کافی‌شاپ و… نیز صدق کرده و به شما در انتخاب طرح کاغذ دیواری کمک می‌کند.

آیا میتوان پوستر دیواری با طرح مورد علاقه خود را سفارش داد؟

امکان خرید کاغذ دیواری و پوستر دیواری سفارشی در تمام فروشگاه‌ها وجود ندارد. برخی از فروشگاه‌ها این قابلیت را ایجاد می‌کنند تا شما بتوانید طرح مورد علاقه خود را به صورت سفارشی تهیه کنید. بنابراین اگر شما فرد سخت‌پسندی هستید و طرح‌های آماده را نمی‌پسندید، می‌توانید از این قابلیت استفاده نمایید. همچنین اگر دوست دارید کاغذ دیواری دارای طرحی از عکس خودتان یا فرزندتان باشد، می‌توانید از قابلیت چاپ پوستر دیواری با عکس دلخواه استفاده نمایید.

نحوه انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری چگونه است؟

کاغذ دیواری در انواع رنگ های مختلف و متنوع

انتخاب رنگ فاکتور بسیار مهمی در انتخاب کاغذ دیواری است. رنگ‌ها نه تنها روی روحیه ما تأثیر بسیاری می‌گذارند، بلکه به زیباترشدن و تکمیل دکوراسیون نیز کمک می‌کنند. پیش از این گفتیم که مشکل کمبود نور در فضا را می‌توان به کمک کاغذ دیواری اصلاح کرد. اگر فضای موردنظر شما تاریک بوده و نور کمی دارد، اصلا به سراغ رنگ‌های تیره و پررنگ نروید. بهترین انتخاب برای این فضاها، کاغذ دیواری‌هایی با رنگ خنثی و روشن مثل خاکستری، طوسی، سفید، آبی و…. هستند.

نکته دیگری که برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری باید به آن توجه نمایید، هماهنگی آن با رنگ سایر اجزاء مثل مبل، فرش و… است. برای این کار باید اصول ترکیب رنگ‌ها و رنگ‌های مکمل را بشناسید. باید بدانید که رنگ‌هایی مثل بنفش و زرد، نارنجی و آبی و  سبز و قرمز مکمل یکدیگر هستند. همچنین رنگ‌هایی مثل طوسی و صورتی، کرم و سورمه‌ای، سورمه‌ای و نارنجی، قهوه‌ای و صورتی و… نیر با هم هماهنگی دارند و می‌توانند در کنار هم استفاده شوند.

یکی دیگر از مواردی که در محیط به کمک رنگ کاغذ دیواری ایجاد می‌شود، تغییر حس‌و‌حال موجود در آن فضاست. برای مثال اگر می‌خواهید محیطی بانشاط داشته‌باشید، باید از رنگ‌های گرم مثل نارنجی، بنفش و… استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال آرامش هستید، از رنگ‌های روشن و ملیح برای کاغذ دیواری استفاده نمایید.

چطور سبک کاغذ دیواری را با دکوراسیون هماهنگ کنیم؟

سبک کاغذ دیواری

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری، سبک آن است. به‌طور کلی 4 سبک مختلف برای کاغذ دیواری وجود دارد:

کاغذ دیواری مدرن

کاغذ دیواری مدرن

این سبک کاغذ دیواری همان‌طور که از اسم آن مشخص است، انواع طرح‌های جدید و به‌روز را پوشش می‌دهد. سبک‌های مدرن برای تمام فضاها مناسب هستند و موجب افزایش نظم و آرامش در محیط می‌شوند. لازم است بدانید که کاغذ دیواری‌های سبک مدرن اغلب طرح‌ها و مدل‌های ساده‌تری نسبت به سایر سبک‌ها دارند. کاغذ دیواری طرح هندسی، طرح مینیمال طبیعت، طرح آب‌رنگی، طرح گل ریز و… از نمونه مدل‌های کاغذ دیواری مدرن هستند.

کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذ دیواری طرح پتینه W13408000
کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذ دیواری کلاسیک شامل طرح‌های قدیمی و طرح‌هایی است که کمی با مدرنیته ترکیب شده‌اند. طرح‌های کلاسیک یادآور خاطرات نوستالژی هستند و گرمای زیادی را به محیط اضافه می‌کنند. کاغذدیواری طرح آجر، طرح چوب، طرح گل‌دار، طرح شعر و برخی مدل‌های طرح پتینه و داماسک از بهترین نمونه‌های کاغذ دیواری کلاسیک هستند.

کاغذ دیواری لاکچری یا لوکس

کاغذ دیواری لاکچری طلایی

اگر به دنبال افزایش شکوه و زیبایی محیط خود هستید، حتما به سراغ کاغذ دیواری لاکچری بروید. کاغذ دیواری طرح لاکچری داماسک، طرح لاکچری پتینه، طرح لاکچری سه‌بعدی و… برخی از نمونه‌های جذاب سبک لوکس هستند.

کاغذ دیواری اسپرت

کاغذ دیواری اسپرت برای اتاق جوانان و نوجوانان، کافه‌ها، باشگاه‌ها و… مناسب است. کاغذ دیواری طرح اسپرت بسیار پرانرژی بوده و رنگ‌های زیادی در آن جریان دارد.

پوستر دیواری نقاشی گرافیتی W13428100
کاغذ دیواری اسپرت

بهترین جنس کاغذ دیواری کدام است؟

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها براساس مشخصاتی مثل قابلیت شست‌و‌شو، نوع بافت و ضخامت به جنس‌های مختلف تقسیم می‌شوند. انواع جنس کاغذ دیواری عبارت‌اند از:

کاغذ الیاف طبیعی (پیشنهاد والینو)

کاغذ دیواری جنس الیاف طبیعی قابل شستشو
نمونه کاغذ دیواری الیاف طبیعی با قابلیت شستشو
  • کیفیت چاپ بسیار عال
  • ضخامت بسیار بالا
  • قابل شست‌و‌شو
  • دارای ظاهر مات
  • دارای بافت ساده الیافی

کاغذ آنتیک مات

کاغذ دیواری والینو جنس آنتیک مات
کاغذ دیواری والینو جنس آنتیک مات
  • کیفیت چاپ خوب
  • ضخامت متوسط
  • قابل شست‌و‌شو
  • دارای ظاهر مات
  • دارای بافت سوسماری

کاغذ سانرایز مات

نمونه جنس کاغذ دیواری والینو
نمونه جنس کاغذ دیواری والینو
  • کیفیت چاپ خوب
  • ضخامت متوسط
  • قابل شست‌و‌شو
  • دارای ظاهر مات
  • دارای بافت ساده

باتوجه به نکات و مشخصاتی که درباره هر جنس گفته شد، کاغذ دیواری با جنس الیاف طبیعی بهترین جنس و کیفیت را داشته و ماندگاری بسیار بالایی دارد. این جنس برای فضاهای پررفت‌و‌آمد مثل رستوران‌ها نیز مناسب بوده و بسیار مقاوم است.

چطور باید دیوار را برای خرید کاغذ دیواری اندازه‌گیری کرد؟

نحواه اندازه گیری دیوار برای کاغذ دیواری و پوستر دیواری

اگر اندازه‌گیری دیوار برای خرید کاغذ دیواری به عهده خودتان بود، اصلا لازم نیست نگران باشید؛ تنها داشتن یک متر یا خط‌کش برای این کار کافی است. در ابتدا موقعیت دیوار را درنظر بگیرید. برای مثال اگر پنجره یا دری روی دیواری موردنظر قرار دارد، بهتر است که آن را جداگانه اندازه گرفته و در نهایت از اندازه کل دیوار کم کنید.

برای اندازه‌گیری خود دیوار به دو پارامتر طول دیوار و عرض دیوار نیاز داریم. همان‌طور که گفتیم یک متر برای این کار نیاز است. برای طول دیوار، سر متر را در بالاترین نقطه دیوار قرار دهید. اگر دیوار خیلی بلند بود، بهتر است که از یک وسیله برای بالارفتن استفاده کنید که به اندازه‌گیری مسلط باشید. همچنین می‌توانید از فردی بخواهید که به شما کمک کند و انتهای متر را در دست بگیرید.

متر را تا پایین‌ترین نقطه دیوار بکشید و این اندازه را به سانتی‌متر یادداشت کنید. برای عرض دیوار نیز باید به گوشه‌ترین نقطه مراجعه کنید و متر را در آن قرار دهید. سپس متر را به آن طرف دیوار برسانید و اندازه آن به سانتی‌متر را یادداشت کنید. اگر دیوار بزرگ بود، بهتر است در این قسمت نیز از فرد دیگری برای اندازه‌گیری کمک بگیرید.

پس از به‌دست‌آوردن هر دو پارامتر به سانتی‌متر، برای جلوگیری از خطای اندازه‌گیری و نصب بهتر کاغذ دیواری، به هر پارامتر 5 سانتی‌متر اضافه کنید. سپس این دو مقدار را به فروشنده کاغذ دیواری بدهید تا طبق آن، رول‌های کاغذ دیواری برای شما آماده شوند.

اندازگیری پوستر دیواری دیوار ساده
اندازه گیری دیوار برای کاغذ دیواری

روش نصب کاغذ دیواری چگونه است؟

نصب کاغذ دیواری

در ابتدا نیاز است که بدانید والینو بعد از ثبت سفارش شما در هر شهری که باشید به شما نصاب حرفه ای معرفی خواهد کرد ولی اگر می خواهید خودتان نصب را انجام دهید در ادامه روش نصب را توضیح داده ایم.

نصب کاغذ دیواری شاید در ابتدا کار بسیار سختی به‌نظر بیاید، اما زمانی که اصول و نکات آن را بدانید، تبدیل به کاری راحت و آسان می‌شود. برای نصب کاغذ دیواری شما به وسایلی مثل چسب مخصوص، خط‌کش و کاتر که در تمام خانه‌ها وجود دارند، نیاز دارید. در ابتدا باید زیرساز دیوار را درست کنید. اگر دیوار برآمدگی یا خرابی خاصی داشته‌باشد، لازم است پیش از نصب کاغذ دیواری رفع شود تا نتیجه نهایی، دیواری صاف و یک‌دست باشد.

پس از این کار باید رول‌ها را باتوجه به اندازه‌های دیواری آماده کنید تا پس از استفاده از چسب، سریعا آن را نصب نمایید. چسب را روی قسمتی از دیوار به‌طور یک‌نواخت بمالید. از چسب نباید خیلی زیاد یا خیلی کم استفاده کنید. زیاد استفاده‌کردن آن کاغذ دیواری را خراب و بدفرم می‌کند و کم استفاده‌کردن از آن موجب کنده‌شدن کاغذ دیواری در طی زمان خواهد شد.

همچنین باید چسب بسیار باکیفیتی تهیه کنید که بتواند کاغذ دیواری را سفت و محکم روی دیوار بچسباند. پس از مالیدن چسب روی دیواری، رول‌های کاغذ دیواری را از بالا و به آرامی روی دیوار بچسبانید. می‌توانید از خط‌کش برای حباب‌گیری و صاف‌کردن آن نیز استفاده کنید. فقط دقت کنید که لبه تیز خط‌کش، باعث مخدوش‌شدن و آسیب‌دیدن کاغذ دیواری نشود.

سپس قسمت‌هایی مثل پریز را به کمک کاتر جدا کرده و اطراف آن را محکم بچسبانید. برای نصب رول‌های بعدی باید به طرح آن دقت کنید. اگر کاغذ دیواری شما دارای طرح‌هایی باشد که رول‌های مختلف آن را تکمیل می‌کند، حتما باید به آن دقت کنید و الگوها را درست در کنار هم قرار دهید.

به‌طور کلی بهتر است چند میلی‌متر از رول بعدی روی رول قبلی چسبانده شود تا رول‌ها بهتر در کنار هم قرار بگیرند و لبه آن‌ها زود از هم جدا نشود. پس از انجام تمام این مراحل باید تا خشک‌شدن چسب صبر نمایید و به هیچ‌وجه در این مدت کاغذ دیواری را دست‌کاری نکنید.

نمونه کاغذ دیواری نصب شده والینو
نمونه کاغذ دیواری نصب و اجرا شده والینو

آیا می‌توان کاغذ دیواری را آنلاین خرید؟

کاغذ دیواری لاکچری مدل پتینه W13393400
خرید آنلاین و اینترنتی کاغذ دیواری

برای فردی که هیچ اطلاعاتی درباره انواع جنس، طرح، سبک، رنگ و موضوعاتی مثل نصب و اندازه‌گیری کاغذ دیواری ندارد، خرید آنلاین آن کاملا غیرممکن است. اما شما باتوجه به خواندن این مقاله و اطلاعاتی که درباره نکات مختلف گفته شد، خیلی راحت می‌توانید کاغذ دیواری موردعلاقه خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

نکته مهم در این زمینه، فروشگاهی است که قصد خرید از آن دارید. اگر فروشگاه موردنظر اطلاعات شفافی را درباره جنس و سایر نکات مربوط به محصول خود در دسترس خریداران قرار ندهد، خرید آنلاین و اعتماد‌کردن به آن سخت می‌شود. یکی دیگر از دغدغه‌های خرید آنلاین کاغذ دیواری، نصب آن است که امکان دارد کمی برای شما سخت باشد. بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنید که متخصصانی در زمینه نصب کاغذ دیواری داشته و این کار را برای شما انجام دهد.

یکی از بهترین و کامل‌ترین فروشگاه‌ها در زمینه فروش آنلاین کاغذ دیواری و پوستر دیواری، سایت والینو است. وقتی شما برای خرید آنلاین کاغذ دیواری به این سایت مراجعه می‌کنید، تمام اطلاعاتی که لازم است بدانید و یاد بگیرید، در اختیار شما قرار داده می‌شود. حتی مواردی مثل اندازه‌گیری و نصب کاغذ دیواری با کمک ویدئو آموزش داده شده تا افراد بتوانند آن را بهتر یاد بگیرند.

نمونه جنس‌های مختلف کاغذ دیواری نیز به کمک تصاویر به شما نشان‌داده ‌می‌شود تا تفاوت آن‌ها را باهم بهتر درک کنید. در این فروشگاه اگر با نصب کاغذ دیواری مشکل داشته‌باشید، متخصصان می‌توانند برای نصب به شما کمک کنند. تصاویر نمونه کاغذ دیواری‌های نصب شده نیز در سایت والینو وجود دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله به صفر تا صد موضوع راهنمای خرید کاغذ دیواری پرداختیم. گفتیم که خواندن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین انتخاب را برای کاغذ دیواری داشته‌باشید. در ابتدا به موضوعات مربوط به ظاهر کاغذ دیواری مثل طرح، رنگ و سبک پرداختیم. توضیح دادیم که انتخاب این موارد تا حد زیادی به سلیقه شما ارتباط دارد؛ اما نکات و اصول دیگری نیز هست که برای انتخاب کاغذ دیواری به دانستن آن نیاز دارید.

سپس درباره جنس کاغذ دیواری صحبت کردیم و انواع جنس‌های آن را به همراه مشخصات آن‌ها معرفی کردیم. درنهایت گفتیم که بهترین و باکیفیت‌ترین جنس کاغذ دیواری، جنس الیاف طبیعی است. همچنین درباره نکات مهم دیگری مثل اندازه‌گیری دیوار و نصب کاغد دیواری توضیح دادیم که دغدغه بزرگی برای خرید کاغذ دیواری محسوب می‌شود.

 در پایان هم گفتیم که با دانستن این موارد می‌توانید کاغذ دیواری خود را حتی به صورت آنلاین هم خریداری کنید. همچنین از اهمیت فروشگاه مطمئن برای خرید آنلاین کاغذ دیواری صحبت کردیم و گفتیم که سایت والینو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید آنلاین و حضوری کاغذ دیواری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *