کاغذ دیواری

چه کاغذ دیواری مد روز است؟

کاغذ دیواری مد روز و ترند

کاغذ دیواری راهی آسان و بی‌نظیر برای ایجاد تغییر در محیط است. قطعا با توجه به سختی جابه‌جایی و هزینه‌های آن، نمی‌توان در صورت خسته‌شدن از یک محیط، فضای آن را تغییر داد؛ اما به کمک برخی المان‌ها و تغییر آن، مثل کاغذ دیواری، می‌توان حس‌و‌حالی جدید به محیط بخشید.

حتی اگر در حال حاضر روی دیوارهای خود کاغذ دیواری دارید هم می‌توانید آن را تغییر داده و کاغذ دیواری جدیدی را جایگزین آن کنید. کاغذ دیواری میلیون‌ها طرح و رنگ مختلف دارد که این تنوع، کمی انتخاب را برای افراد سخت می‌کند. البته موارد مختلفی مثل سلیقه، نوع دکوراسیون، رنگ غالب محیط و… می‌تواند انتخاب‌های ما را محدود کند اما هنوز هم تنوع زیادی وجود دارد.

یکی از راه‌هایی که می‌توان به کمک آن راحت‌تر انتخاب کرد، شناخت کاغذ دیواری مد روز و طرح‌های مدرنی است که در دنیا وجود دارد. در ادامه این مقاله جذاب‌ترین و زیباترین کاغذ دیواری‌های مد روز را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید دیدگاه جدیدی درباره انتخاب کاغذ دیواری به‌دست بیاورید. البته این معرفی محدود به طرح کاغذ دیواری نمی‌شود و درباره مسائلی مثل رنگ مد روز، بهترین جنس کاغذ دیواری و چند ایده جذاب دیگر هم توضیح خواهیم داد.

آیا هنوز هم کاغذ دیواری مد است؟

آیا هنوز کاغذ دیواری مده؟

شاید اولین سؤالی که درباره کاغذ دیواری به ذهنتان برسد این باشد که هنوز هم استفاده از کاغذ دیواری مد است؟ پاسخ این سؤال را به کمک برشمردن برخی از مزایای بی‌شمار کاغذ دیواری توضیح خواهیم داد. این مزایا عبارت‌اند از:

ماندگاری بالا کاغذ دیواری

نوع جنس کاغذ دیواری به‌گونه‌ای است که ماندگاری بالایی داشته و زود خراب نمی‌شود. این در حالی است که برخی رنگ‌های استفاده‌شده برای دیواری هرسال نیاز به تمدید دارند. اگر کاغذ دیواری با جنس خوب انتخاب شده و به درستی هم نصب شود، بالای 10 سال ماندگاری دارد.

پوشاندن عیوب دیوار

کاغذ دیواری همانند یک لایه ضخیم و جداست که روی دیواری نصب می‌شود؛ بنابراین می‌تواند عیوب دیوار را بپوشاند و مثل یک محافط پرقدرت از آن محافطت کند. عیوبی مثل زردشدن دیوار، نم‌گرفتگی، سوراخی و ترک‌خوردگی از جمله مواردی هستند که به راحتی به کمک کاغذ دیواری پوشانده می‌شود. این کار نمایی زیبا برای دیوار به‌وجود آورده و دکوراسیونی جذاب و بدون نقص می‌سازد.

تنوع طرح و رنگ

تنوع طرح و رنگ کاغذ دیواری با هیچ پوشاننده دیواری قابل مقایسه نیست. شما می‌توانید به کمک کاغذ دیواری طبیعت و دریارا به خانه آورده یا حتی عکس خود را روی دیوار نصب کنید.

قابلیت شست‌و‌شو

همان‌طور که روی سطوح منزل خاک می‌نشیند و هرچند وقت یک‌بار نیاز به تمیزکردن دارد؛ روی دیوار نیز خاکی می‌شود. اگر از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارها استفاده کنید، می‌توانید به کمک دستمال و مواد شوینده به راحتی دیوارها را پاک کرده و محیطی تمیز و زیبا داشته‌باشید.

فکر می‌کنم که با توضیح این مزایا متوجه شده‌باشید که هنوز هم استفاده از کاغذ دیواری رواج دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که افراد به کاغذ دیواری به عنوان اولین گزینه برای پوشاندن دیوارها فکر کنند.

معرفی 8 مدل کاغذ دیواری مد روز و ترند

انواع طرح و مدل کاغذ دیواری مد روز

درست است که استفاده از کاغذ دیواری هنوز هم پرطرفدار و رایج است، اما برخی طرح‌های آن از مد افتاده‌اند و کمتر کسی از آن‌ها استفاده می‌کند. برای داشتن یک دکوراسیون مدرن و جذاب باید طرح‌های کاغذ دیواری مد روز را بشناسید. برخی از این طرح‌ها عبارت‌اند از:

پوستر دیواری سه بعدی طبیعت

پوستر سه بعدی طبیعت جدید و ترند 2023

علت پرطرفداربودن این طرح، عشق و علاقه مردم به طبیعت است. افراد مختف با خود فکر می‌کنند که شاید به خاطر مشغله زیاد نتوانیم به طبیعت برویم، اما می‌توانیم بخشی از طبیعت را به خانه خود بیاوریم. به همین دلیل طرح‌هایی مثل منظره جنگل، دریا، آسمان و… بسیار پرطرفدار هستند و محیطی پر از آرامش برای شما می‌سازند.

کاغذ دیواری هندسی

کاغذ دیواری هندسی جدید و مد روز

طرح هندسی بهترین مدل کاغذ دیواری برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال است. این طرح متشکل از خطوط مختلف و اشکال هندسی بوده و در عین سادگی، جذابیت‌های فراوانی دارد. انتخاب کاغذ دیواری با طرح هندسی متقارن یکی از مدل‌های پرطرفدار و مد روز است که برای تمام فضاها می‌توانید از آن استفاده کنید.

کاغذ دیواری طرح پتینه

اگر به نقاشی پتینه علاقه مند هستید، کاغذ دیواری پتینه بهترین انتخاب برای دکور پذیرایی، دیوار پشت تلویزیون و محیط های اداری یا دفتر کار شماست. کاغذ دیواری پتینه در مقایسه با پتینه کاری قیمت ارزان تر و نصب آسان تری دارد.

کاغذ دیواری راه راه

کاغذ دیواری طرح و مدل راه راه

کاغذ دیواری طرح راه ‌راه یکی از مدل‌هایی است که برای ایجاد تغییر بسیار مناسب بوده و خطای دید ایجاد می‌کند. این خطای دید باعث می‌شود که فضای موردنظر وسیع‌تر به‌نظر رسیده و حتی سقف نیز بلندتر به‌چشم بیاید. کاغذ دیواری راه‌ راه بهترین انتخاب برای اتاق‌های کوچک و دلگیر است و می تواند تغییری جذاب در آن ایجاد کند.

کاغذ دیواری طرح رنگارنگ

کاغذ دیواری رنگ شاد و رنگارنگ

طرح‌های رنگارنگ پر از شور و نشاط هستند و انرژی بسیار زیادی را در محیط ایجاد می‌کنند. به همین دلیل، این طرح بسیار پرطرفدار بوده و در تمام محیط‌ها استفاده می‌شود. در این طرح اغلب الگوها ریز و کوچک هستند و رنگ‌های زیادی در آن وجود دارد.

کاغذ دیواری طرح نقاشی‌ چینی یا ژاپنی

کاغذ دیواری طرح گل چینی و ژاپنی

این طرح‌ جزء اولین نقوش کاغذ دیواری است که از دوران باستان به یادگار مانده‌است. زیبایی و اصالت این طرح در حدی است که پس از گذشت قرن‌ها، هنوز هم پرطرفدار است و جذابیت‌های زیادی دارد. امروزه کاغذ دیواری با طرح نقاشی‌های چینی مد هستند و بسیار استفاده می‌شوند. ترکیب این کاغذ دیواری با المان‌هایی مثل گلدان‌های سبک چینی، فضای زیبا و جذابی را به‌وجود می‌آورد.

کاغذ دیواری داماسک

کاغذ دیواری داماسک

کاغذ دیواری طرح داماسک پلی بین طرح‌های قدیمی و مدرن است. این طرح به دلیل نوآوری خاص خود مد روز بوده و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. طرح داماسک تنوع الگو و رنگ زیادی دارد و با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شود.

کاغذ دیواری طرح چوب

کاغذ دیواری مدر روز طرح چوب

یکی از نوستالژی‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری که حس‌و‌حال جذابی در محیط ایجاد می‌کند، کاغذ دیواری طرح چوب است. این طرح یادآور کلبه‌های جنگلی و بوی خوش باران و خاک بوده و آرامش محیط را افزایش می‌دهد. طرح چوب یکی از کاغذ دیواری‌های مد روز است که طرفداران زیادی دارد.

پرطرفدارترین رنگ‌ های کاغذ دیواری کدام‌اند؟

محبوب ترین و بهترین رنگ کاغذ دیواری

علاوه‌بر طرح کاغذ دیواری، رنگ آن نیز تنوع زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید هر سال، برخی رنگ‌ها به عنوان رنگ سال انتخاب می‌شوند و مد هستند. در این چندسال اخیر رنگ‌های زیر مد بوده و طرفداران زیادی دارند:

  • رنگهای پاستلی: شامل رنگ‌هایی مثل زرد پاستلی، آبی پاستلی، سبز پاستلی، صورتی پاستلی و… . این رنگ‌های روشن، آرامش محیط را افزایش داده و باعث پرنورتر به‌نظر رسیدن آن خواهند شد.
  • رنگ شکلاتی: شامل طیف وسیعی از رنگ‌های کرم و قهوه‌ای که جلوه‌ای کلاسیک و لوکس دارند.
  • رنگ خاکی: یادآور بوی خوش خاک است و با اکثر رنگ‌ها ترکیب می‌شود.
  • رنگ سفالی: رنگی جذاب و منحصربه‌فرد که جلوه‌ای خاص در محیط ایجاد می‌کند.
  • رنگ خاکستری: شامل طیف وسیعی از رنگ‌های طوسی، نقره‌ای و… است که ظاهری مدرن و مینیمال داشته و با رنگ‌های زیادی ترکیب می‌شود.

بهترین جنس کاغذ دیواری چیست؟

بهترین جنس کاغذ دیواری

درست است که می‌توان هر زمانی، کاغذ دیواری را تعویض نمود، اما این کار هزینه زیادی داشته و اصلا به صرفه نیست. در این زمان انتخاب صحیح، خرید کاغذ دیواری با کیفیت بالاست که ماندگاری زیادی داشته و بسیار مقاوم است. منظور از کاغذ دیواری باکیفیت، کاغذ دیواری است که ویژ‌گی‌های زیر را داشته‌باشد:

  • قابلیت شست‌وشو
  • ضخامت بالا
  • کیفیت چاپ

اگر کاغذ دیواری این ویژگی‌ها را داشته‌باشد، بسیار مقاوم بوده و خیلی دیر خراب نمی‌شود. علاوه‌بر این، به خاطر کیفیت چاپ بالا، ظاهر بهتری داشته و جلوه زیباتری دارد. در بین جنس‌های مختلف کاغذ دیواری، جنس کاغذ الیاف طبیعی تمام این ویژ‌گی‌ها را داشته و باکیفت‌ترین مدل کاغذ دیواری به‌شمار می‌رود. شاید این جنس کمی قیمت بالایی داشته‌باشد، اما انتخاب آن به‌خاطر ماندگاری طولانی و عمر بالا، بسیار به‌صرفه‌تر است.

3 ایده برای داشتن دکوراسیون مد روز

ایده دکوراسیون مد روز و ترند

علاوه‌بر انتخاب کاغذ دیواری مد روز، نکات دیگری هم وجود دارد که به داشتن یک دکوراسیون مدرن و به‌روز کمک می‌کند. برخی از این ایده‌ها عبارت‌اند از:

قاب کاغذ دیواری

قاب کاغذ دیواری

قاب‌گرفتن کاغذ دیواری یکی از ایده‌های جذاب و به‌روز است که به کمک یک قاب و کاغذ دیواری اجرا می‌شود. در این حالت شما کاغذ دیواری با طرح موردعلاقه خود را برش می‌دهید و داخل قاب می‌گذارید. سپس این قاب کاغذ دیواری را روی دیوار نصب می‌کنید. شما می‌توانید به جای این‌کار از قاب گچ‌بری روی دیوار استفاده کرده و داخل آن را با کاغذ دیواری پر کنید.

استفاده از گیاهان

ایده گیاهان در دکوراسیون

گیاهان سرشار از حس طراوات و شادابی هستند. حتی در برخی تحقیقات نشان داده‌شده که گیاهان می‌توانند امواج مضر اطراف ما را نیز خنثی کنند. علاوه‌بر این موارد، سبزبودن گیاهان ظاهری مدرن و شیک را برای دکوراسیون می‌سازد. توصیه می‌شود که در تمام محیط‌ها از چند گیاه مختلف برای زیباتر‌کردن و افزایش حس شادابی استفاده کنید.

هماهنگی دکوراسیون

یکی از نکات مهمی که برای جذاب‌ترشدن دکوراسیون باید به آن توجه شود، هماهنگی بین اجزاء است. در این حالت باید بدانید که المان‌ها دکوراسیون باید سبک خاصی را دنبال کنند و از لحاظ رنگ و طرح نیز مکمل هم باشند. اگر به این نکته دقت نشود، دکوراسیون محیط آشفته شده و ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره کاغذ دیواری مد روز صحبت کردیم. گفتیم که استفاده از کاغذ دیواری مزایای ویژه و زیادی دارد و به همین دلیل هنوز هم پرطرفدار است. پس از آن درباره طرح‌های کاغذ دیواری مد روز توضیح دادیم و گفتیم که طرح طبیعت، طرح متالیک، طرح رنگارنگ، طرح داماسک و… جزء مدل‌های به‌روز هستند.

سپس به توضیح درباره رنگ کاغذ دیواری مد روز پرداختیم و گفتیم که رنگ‌هایی مثل خاکستری، خاکی، پاستلی، شکلاتی و… بهترین گزینه‌ها برای داشتن یک دکوراسیون مدرن هستند. همچنین بهترین جنس کاغذ دیواری یعنی الیاف طبیعی را معرفی کردیم و ویژگی‌های آن را برشمردیم. در پایان نیز 3 ایده و نکته مهم را درباره دکوراسیون مد روز بیان کردیم که توجه به آن‌ها ضروری است.

شما می‌توانید کاغذ دیواری‌های مد روز را با بهترین کیفیت و طرح‌های متنوع از سایت والینو خریداری نمایید. همچنین می‌توانید طرح موردنظر خود را به‌صورت اختصاصی سفارش داده و یک کاغذ دیواری خاص و منحصربه‌فرد داشته‌باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *