کاغذ دیواری

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد

بسیاری از افراد وقتی تصمیم می‌گیرند از کاغذ دیواری برای دیوارهای خانه یا محل کار خود استفاده کنند به یک سوال چالش‌برانگیز برمیخورند. آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟ در واقع، این موضوع کاملا بستگی‌ به سلیقه،‌ نقشه و سبک چیدمان منزل دارد؛ اما اگر تصمیم بگیرید که کل خانه را کاغذ دیواری کنید،‌ باید نکاتی را رعایت کنید تا توازن فضای داخلی دچار اشکال نشود.

در این مقاله سعی داریم به این پرسش که آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد پاسخ واضحی بدهیم و شما را با نکات مهمی که هنگام انتخاب کاغذ دیواری لازم رعایت کنید، آشنا کنیم؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود تا انتهای این بلاگ همراه سایت والینو باشید.

آیا تمام دیوارها به کاغذ دیواری نیاز دارند؟

کاغذ دیواری برای تمام خانه
کاغذ دیواری برای تمام خانه

در واقع، همیشه لازم نیست که تمام دیوارها را کاغذ دیواری کنید، نکته مهم در این پاسخ به چنین پرسشی این است که بدانید آیا دیوارهای یک محیط به طور کامل به کاغذ دیواری نیازمند هستند یا تنها باید دیوار اصلی را به کمک کاغذ دیواری برجسته نشان دهیم؟ مثلاً برخی‌ها حتی سقف را هم کاغذ دیواری می‌کنند که از آن با عنوان دیوار پرچم یاد می‌شود.

دیوارهای برجسته نیز دیوارهایی هستند که لازم است حتما کاغذ دیواری شوند؛ زیرا این دیوار به عنوان نقطه کانونی منزل درنظر گرفته می‌شود. پس اولین قسمتی است که به نظر بیننده می‌آید، به‌همین دلیل باید بهترین طراحی و کاغذ دیواری روی آن پیاده شود تا فضای داخلی دکوراسیون عمق و شخصیت مناسبی داشته باشد.

یکی از مسائل مهمی که می‌تواند روی پاسخ مثبت به پرسش آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد تاثیرگذار باشد، متراژ هر اتاق است. قطعا سالن و اتاق‌هایی با متراژ کم گزینه مناسبی برای کاغذ دیواری کردن کلی هستند؛‌ زیرا، انتخاب یک دیوار برجسته‌ برای کاغذ دیواری کردن اتاق کوچک باعث جمع‌تر شدن فضا و دلگیری اتاق می‌شود؛ اما اگر کل دیوارها با طرحی مناسب و روشن کاغذدیواری شوند، برعکس این قضیه یعنی انبساط فضا اتفاق می‌افتد.

نورپردازی خانه نیز، عامل مهمی است؛‌ زیرا اگر نور مناسب در اتاق یا سالن وجود داشته باشد، کاغذ دیواری کل اتاق ایده بسیار جذاب و خوبی است و می‌تواند نور محیط را تقویت کند؛ البته توجه کنید که در کاغذ دیواری کل خانه الگوهای ساده، کمرنگ و خلوتی انتخاب شوند. زیرا الگوهای شلوغ و برجسته ایده چندان خوبی به‌نظر نمی‌رسد. همچنین این‌گونه ویژگی‌های مثبت محیط تقویت می‌شوند و چیدمان فضا تحت‌الشعاع کاغذ دیواری قرار نمی‌گیرد.

کاغذ دیواری ساده بافت دار W10172900
کاغذ دیواری ساده بهترین انتخاب برای کاغذ دیواری تمام خانه

نکات مهم برای کاغذ دیواری کل خانه

خرید کاغذ دیواری پتینه برای تمام دیوار خانه
کاغذ دیواری پتینه مناسب تمام دیوار های خانه

اگر تصمیم گرفته‌اید کل خانه را کاغذ دیواری کنید، انتخاب جسورانه و جذابی کرده‌اید؛ اما با رعایت نکاتی که در ادامه بیان می‌شود، به بالاترین میزان رضایت از انتخاب خود می‌رسید و از خود ممنون می‌شوید که در پاسخ به سوال آیا باید تمام دیوار های خانه را کاغذ دیواری کرد پاسخ مثبت داده‌اید. نکات مهمی که باید رعایت شوند، عبارتند از:

  • سعی کنید از الگوهایی با چاپ کمرنگ استفاده کنید تا سبک چیدمان و دکوراسیون کلی فضا را به‌طور صدرصد تحت‌الشعاع قرار ندهد.
  • اگر سرویس‌‌ مبلمان، پرده و فرش‌های منزل‌ طرحی زنده و قوی با رنگ‌های تند دارند، سراغ کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های روشن و خلوت بروید تا مکمل چیدمان باشند.
  • به‌طور کلی یک عنصر در منزل ستارهٔ‌ی نمایش دکوراسیون شما است و باقی عناصر نقش حمایت از این ستاره را بازی می‌کنند؛ بنابراین بدانید که در کاغذ دیواری‌های کل خانه، کاغذ دیواری عنصر حمایت‌گر است نه عنصر اصلی!
  • اگر فضایی شلوغ، آشفته و پر از اسباب دارید انتخاب یک دیوار برجسته چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد، در عوض با کاغذ دیواری کل خانه، آشفتگی فضا کمتر به چشم می‌آید و جذابیت بصری محیط بالا می‌رود.
  • وقتی اتاقی بزرگ با درب و پنجره های فراوان و دست اندازهای زیاد روی دیوارها در دست دارید، در واقع هیچ انتخابی برای دیوار برجسته و نقطه کانونی وجود ندارد و باید کل دیوارها کاغذ دیواری شوند.

مزایای کاغذ دیواری کردن کل خانه

کاغذ دیواری مدل داماسک W12211100
کاغذ دیواری داماسک

آیا باید کل دیوار های خانه را کاغذ دیواری کرد؟ در واقع پاسخ مثبت به این پرسش می‌تواند به‌اندازه کافی دلهره‌آور باشد؛ اما اگر با این دلهره مقابله کنید، خواهید دید که خانهٔ شما در پیله‌ای عاشقانه از جنس کاغذ دیواری پیچیده شده و پروانه‌ای جذاب از دل آن بیرون می‌آید. کاغذ دیواری کردن کل دیوارها علاوه‌بر این، مزایای دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • این انتخاب برای دوست‌داران سبک مینیمال، مدرن و ساده ایده‌آل است؛ چرا که الگوی کمی در کاغذ دیواری‌های کل خانه به‌کار می‌رود و علاوه‌بر زیبایی بصری محیط، کاغذ دیواری بر فضا و دکوراسیون مسلط نمی‌شود.
  • کاغذ دیواری کل دیوارها علاوه‌بر اینکه به بهترین نحو دیوار سفید و بی روح را پوشش می‌دهد، یک پس زمینه برای محیط ایجاد می‌کند تا با کمک مبلمان‌، پرده، فرش، انواع کوسن و… این پس زمینه به بهترین نحو ممکن لایه‌بندی شود و فضای شیک و دلنشینی را ایجاد کند.
  • این انتخاب جسورانه فضا را به‌طور هوشمندی هیجان انگیز می‌کند.
  • آیا باید تمام خانه را کاغذ دیواری کر‌د؟‌ اگر میخواهید خانه‌ای لوکس و لاکچری داشته باشید، بله! اتاق‌های تجملاتی یک هتل را تصور کنید. اغلب تمام دیوارهای هتل کاغذ دیواری شده‌اند. یک طرح مجلل یا چیزی شبیه آن را انتخاب کرده و سیگنال «این خانه اشرافی است» را در فضا منتشر کنید.
  • طراح داخلی برتر مارتین لارنس بولارد، Vogue، می‌گوید:« همیشه فکر می‌کنم، استفاده از کاغذ دیواری به‌طور انبوه، بهتر است. ترجیح می‌دهم بجای یک دیوار قدیمی‌، کل اتاق را کاغذ دیواری کنم و فکر می‌کنم اینگونه واقعا تأثیر زیادی روی ظاهر فضا اعمال می‌شود.»

نقش کاغذ دیواری کردن کل خانه در فضای داخلی

خرید کاغذ دیواری برای کل خانه

کاغذ دیواری اگر درست انتخاب شود می‌تواند نقش مثبتی روی کل فضا داشته باشد و احساس خوبی را به ساکنین منزل‌ القا کند. مثلاً:

  • کاغذ دیواری به فضا عمق و شخصیت می‌بخشد و به‌طور کلی اثر انبساطی روی فضا دارد؛ بنابراین دعوت می‌کنیم روی اثر مثبت کاغذ دیواری کردن کل خانه، بیشتر فکر کنید.
  • بپذیرید که نقاشی و رنگ کردن دیوارهای خانه برای دوران رنسانس دارای اصالت و جذابیت کافی بود و در عصر حاضر خلق چنین آثاری با کمک نقاشی سخت و گران‌قیمت است؛‌ بنابراین انتخاب کاغذ دیواری کار همان نقاشی‌های اصیل را برای دیوارها می‌کند.
  • روشن کردن محیط، مخصوصا برای منازل تاریک با کمک کاغذ دیواری روشن و کم‌رنگ اتفاق می‌افتد.
  • کاغذ دیواری کردن کل خانه می‌تواند نظافت و تمیزکاری دیوارها را برای تمامی افراد مخصوصا بچه‌دارها و کسانی که پت خانگی دارند، راحت‌تر کند؛ پس پاسخ این پرسش که آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد برای این افراد صدرصد مثبت است.

نحوه انتخاب کاغذ دیواری برای یک دیوار

خرید پوستر دیواری
پوستر دیواری بهترین انتخاب برای تک دیوار یا دیوار شاخص

شاید همچنان انتخاب شما کاغذ دیواری کردن یک دیوار باشد؛ بنابراین در ادامه به طور مختصر نحوه انتخاب کاغذ دیواری برای یک دیوار را آورده‌ایم. در ابتدا احتمالا سفارش کاغذ دیواری‌ برای یک دیوار کمی عجیب به‌نظر برسد، اما با انتخاب یک دیوار مناسب می‌توانید تنها یک بخش را کاغذ دیواری کنید.

مثلاً با کمک کاغذ دیواری یک دیوار نقطه‌ کانونی ایجاد و چشم‌ها را به آن سمت منعطف کنید. معمولا دیواری انتخاب می‌شود که فضای اضافه مانند کنده‌کاری، پنجره و… ندارد که کاغذ دیواری را منقطع کند.

انتخاب کاغذ دیواری برای یک دیوار آن را برجسته می‌کند و آن را به عنوان دیوار تاکیدی منزل به دیگران معرفی می‌کند؛ بنابراین باید مناسب‌ترین قسمت خانه برای این کار انتخاب شود. می‌توانید دیوار پشت تلویزیون یا پشت قفسه‌های دکوری‌ را برای این کار انتخاب کنید. بهتر است برای دیوار کانونی و کاغذ دیواری کردن یک دیوار از طرح‌های منظره، طبیعت، پررنگ و با الگوهای برجسته استفاده کنید تا نقطه قوت دکوراسیون فضا باشد.

نمونه طرح و مدل پوستر دیواری
نمونه طرح و مدل پوستر دیواری

قبل از کاغذ دیواری کل خانه به چه چیزی توجه کنیم؟

اگر پاسخ شما نیز، به پرسش آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد مثبت است، لازم است به چند موردی که در ادامه بیان می‌شود توجه کنید تا پروژه موفقیت آمیز باشد.

  • اگر کاغذ دیواری تنها گزینه پیش‌رو‌ی شما باشد و علاقه‌ای به رنگ و نقاشی‌ دیوارها نداشته باشید، پس شروع کنید.
  • کاغذ دیواری کردن کل خانه جزو پروژه‌های حرفه‌ای و سخت است؛ بنابراین با یک تیم معتبر و منتخب کار را شروع کنید. می‌توانید از مشاورین والینو نیز  کمک بگیرید.
  • زمان انجام این کار ممکن است طولانی باشد؛‌ بنابراین از آزاد بودن وقتتان مطمئن شوید.
  • هزینه کاغذ دیواری کردن کل خانه بیشتر از کاغذ دیواری کردن یک دیوار است؛‌ پس حتماً روی مسائل مالی تمرکز بیشتری داشته باشید.
  • اگر مدت اقامت شما در این خانه طولانی است دست به این کار بزنید.
خرید کاغذ دیواری جدید برای تمام دیوار یا اتاق های خانه

کلام آخر

ما نمی‌توانیم یک پاسخ قطعی به این پرسش که آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد، بدهیم اما شاید با مطالعه مطالب بالا و در نظر گرفتن موارد بیان شده مانند وقت و هزینه کافی بتوانید تصمیم نهایی را بگیرید.

در پایان لازم به ذکر است که کاغذ دیواری کردن کل خانه تصمیمی فوق‌العاده بوده و می‌تواند فضا را به طرز عجیبی حیرت‌انگیز و رویایی نشان دهد؛ البته اگر انتخاب صحیحی صورت بگیرد. برای انتخاب طرح مناسب، اطلاع از نحوه کاغذ دیواری کردن کل خانه و همچنین استعلام قیمت هر مدل کاغذ دیواری با مشاورین سایت والینو در بخش پشتیبانی درارتباط باشید و پس از دریافت راهنمایی لازم، ثبت‌ سفارش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *