کاغذ دیواری

چطور دیوار پشت تلویزیون را طراحی کنیم؟

چطور دیوار پشت تلویزیون را طراحی کنیم؟

می‌توان گفت که وسایل دیجیتال بیشتر زمان ما را به خود مشغول کرده‌اند. تلویزیون یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین وسایل دیجیتال است که در هر خانه‌ای وجود دارد. به سبب استفاده همگانی از این وسیله، مدل‌های مختلفی از آن تولید می‌شود.

همچنین این وسیله دیجیتالی به بخشی از دکوراسیون خانه‌ها و فضاهای مختلف تبدیل شده‌است. حتی وقتی مهمان داریم، تلویزیون و اطراف آن بیشترین فضایی است که به چشم افراد می‌آید. به همین دلیل، اهمیت زیادی دارد که فضای اطراف تلویزیون به درستی طراحی شوند.

اگر بخواهیم جزئی‌تر به این مسئله نگاه کنیم، دیوار پشت تلویزیون، بیشترین قسمتی است که دیده می‌شود. طراحی و انتخاب جزئیات برای این دیوار بسیار مهم بوده و بخش مهمی از زیبایی دکوراسیون محیط را به دوش می‌کشد.

فرقی ندارد که تلویزیون را در پذیرایی قرار داده‌اید یا در سالن نشیمن. در هر دو صورت باید دیوار پشت آن را به دقت طراحی و تزئین کرد. یکی از بهترین ایده‌ها برای دیوار پشت تلویزیون استفاده از کاغذ دیواری مناسب است. در ادامه این مقاله، خواهیم گفت که چگونه بهترین کاغذ دیواری را برای دیوار پشت تلویزیون انتخاب کنید و زیباترین طراحی را داشته‌باشید.

بهترین دیوارپوش برای دیوار پشت تلویزیون کدام است؟

بهترین دیوارپوش برای دیوار پشت تلویزیون کدام است؟

در قسمت قبل اشاره کردیم که کاغذ دیواری بهترین گزینه برای پوشاندن دیوار پشت تلویزیون است. حالا قصد داریم این ادعای خودمان را ثابت کرده و کاغذ دیواری را با دیوارپوش‌های دیگر مقایسه کنیم. قبل از ان باید بگوییم که در اکثر خانه‌ها، دیوار پشت تلویزیون، دیوار کانونی محسوب می‌شود. بنابراین باید بهترین گزینه را برای پوشاندن این دیوار مهم انتخاب کرد.

به‌طور کلی دیوارپوش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای دیوار پشت تلویزیون از آن استفاده کنید. پنل‌های چوبی، نمای آجر، سنگ مرمر، نقاشی و… از جمله این پوشاننده‌های دیوار هستند. بخشی از علت انتخاب دیوارپوش به سلیقه و میزان بودجه شما بستگی دارد.

کاغذ دیواری پوشاننده‌ای است که تنوع طرح زیادی دارد و حتی می‌توان طرح‌های چوبی، آجری و سنگ مرمر آن را جایگزین نمونه‌های طبیعی آن کرد. کاغذ دیواری قیمت مناسبی دارد و به راحتی روی دیوار نصب می‌شود. این در حالی است که بیشتر دیوارپوش‌ها قیمت زیادتری دارند و نصب آن‌ها نیز کار سختی است.

نقاشی نیز به عنوان یکی از گزینه‌ها، در برابر تنوع طرح و رنگ کاغذ دیواری سر تعظیم فرود می‌آورد. مدل‌های مختلف کاغذ دیواری باعث می‌شوند که حس‌و‌حال محیط شما تغییر یابد و حتی برخی از عیوب آن نیز برطرف شود. درباره این موضوع در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

باتوجه به تمام این مزایا، می‌توان گفت که بهترین دیوارپوش برای دیوار پشت تلویزیون، کاغذ دیواری است.

کدام طرح کاغذ دیواری برای دیوار پشت تلویزیون مناسب است؟

انواع طرح و مدل کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون
انواع طرح و مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون

پیش از انتخاب کاغذ دیواری باید بدانید که کدام طرح برای این دیوار مناسب است. برخی طرح‌ها برای پشت تلویزیون مناسب نیستند و ظاهر این دیوار مهم در خانه را خراب می‌کنند. برخی از بهترین طرح‌های کاغذ دیواری برای دیوار پشت تلویزیون عبارت‌اند از:

کاغذ دیواری راه راه

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح راه راه
کاغذ دیواری راه راه برای دیوار پشت تلویزیون

اگر به خاطر داشته‌باشید، گفتیم که کاغذ دیواری می‌تواند برخی عیوب را برطرف کند. برای مثال اگر سقف خانه کوتاه است، می‌توانید کاغذ دیواری با طرح راه‌راه عمودی را روی دیوار پشت تلویزیون نصب کنید تا با ایجاد خطای دید، این مشکل را کم‌رنگ کند.

این طرح نیز قابلیت رفع عیوب را دارد. برای مثال اگر اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی شما کوچک است، می‌توانید برای دیوار پشت تلویزیون و سایر دیوارها از کاغذ دیواری طرح راه‌راه افقی استفاده کنید تا فضای موردنظر دل‌بازتر و بزرگ‌تر به‌نظر برسد. انتخاب ضخامت خطوط بهم به سلیقه شما و میزان کوچک‌بودن محیط بستگی دارد.

الگوهای بزرگ و برجسته

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح و مدل گل سه بعدی
کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح و مدل گل سه بعدی

تلویزیون جسم بزرگی است که بخش بزرگی از دیوار را پنهان می‌کند. برای داشتن یک دکوراسیون جذاب و خاص بهتر است از کاغذ دیواری با الگوهای کوچک استفاده نکنید؛ زیرا به‌خاطر بزرگی خود تلویزیون طرح آن به چشم نمی‌آید. بهترین گزینه برای این دیوار، کاغذ دیواری با الگوهای بزرگ و کمی برجسته است. کاغذ دیواری با طرح گل‌های بزرگ، کاغذ دیواری با الگوهای داماسک بزرگ و… از جمله گزینه‌های مناسب برای دیوار پشت تلویزیون هستند.

کاغذ دیواری ساده شیک و رنگی

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح ساده و شیک
کاغذ دیواری ساده و شیک برای دیوار پشت تلویزیون

یکی از ایده‌های جذاب برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون، استفاده از کاغذ دیواری مدل‌های ساده و رنگی است. اگر طرفدار سادگی هستید یا مبل‌ها و فرش هایی با طرح شلوغ و خاص دارید، بهتر است که از این مدل برای پشت تلویزیون استفاده کنید.

کاغذ دیواری طرح برگ

کاغذ دیواری پشت تلویزیون جدید طرح برگ
کاغذ دیواری پشت تلویزیون جدید طرح برگ

طرح‌هایی که نشان از طبیعت دارند هم برای دیوار پشت تلویزیون گزینه مناسبی هستند. کاغذ دیواری طرح برگ‌های بزرگ، کاغذ دیواری جنگل استوایی، کاغذ دیواری گل‌دار و… از جمله طرح‌های زیبایی به حساب می‌آیند که جذابیت دکوراسیون شما را چندین برابر می‌کند.

کاغذ دیواری هندسی

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرج هندسی
کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح هندسی

یکی از جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری که طرفداران زیادی دارد، کاغذ دیواری طرح هندسی است. این طرح کاغذ دیواری برای دیوار پشت تلویزیون بسیار مناسب بوده و به‌خاطر نوع الگوها و خطوط خود قابلیت عمق‌دهی به محیط دارد. بنابراین اگر فضای شما کوچک است، می‌توانید از این طرح هم استفاده کنید.

کاغذ دیواری طرح آجر و بتن

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح آجر
کاغذ دیواری طرح آجر برای پشت تلویزیون

آجر و بتن از جمله اقلام محبوب برای پوشاندن دیوار هستند که قیمت بالا و نحوه نصب سختی دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد به‌جای خرید آجر و بتن به سراغ کاغذ دیواری با طرح آن می‌روند. کاغذ دیواری طرح آجر و بتن از نمونه‌های خاص است که زیبایی چشمگیری داشته و برای دیوار پشت تلویزیون بسیار مناسب است.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون
کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون

اگر به دنبال خاص‌ترین طرح برای دیوار پشت تلویزیون هستید و می‌خواهید همه نگاه را به سمت این دیوار جلب کنید، پوستر دیواری سه ‌بعدی بهترین گزینه برای شماست. این طرح نیز خاصیت عمق‌دهی داشته و فضا را وسیع‌تر نشان می‌دهد. کاغذ دیواری سه‌ بعدی جنگل، پوستر سه‌ بعدی گل، پوستر دیواری سه ‌بعدی تونل و… از نمونه‌های جذاب این مدل هستند.

طرح‌های خاص

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح و مدل داماسک
کاغذ دیواری داماسک برای پشت ال سی دی

طرح‌های خاص و جذاب دیگری نیز برای پوشاندن دیوار پشت تلویزیون وجود دارد. برای مثال طرح پتینه، طرح داماسک و… از خاص‌ترین و زیباترین طرح‌ها هستند که می‌توانید برای داشتن یک دکوراسیون بی‌نظیر از آن‌ها استفاده کنید.

چاپ پوستر دیواری با طرح و عکس دلخواه شما

چاپ کاغذ دیواری و پوستر دیواری در طرح و عکس دلخواه
چاپ کاغذ دیواری و پوستر دیواری در طرح و عکس دلخواه

اگر شما فرد سخت‌پسندی هستید و طرح‌های آماده را نمی‌پسندید، می‌توانید از این قابلیت استفاده نمایید. همچنین اگر دوست دارید کاغذ دیواری دارای طرحی از عکس خودتان یا فرزندتان باشد، می‌توانید از قابلیت چاپ پوستر دیواری با عکس دلخواه استفاده نمایید. با استفاده از این قابلیت فروشگاه والینو می توانید هر طرح و عکسی که دوست دارید تبدیل به پوستر دیواری یا کاغذ دیواری کنید.

بهترین رنگ کاغذ دیواری برای دیوار پشت تلویزیون چیست؟

بهترین رنگ دیوار پشت تلویزیون
بهترین رنگ دیوار پشت تلویزیون

پس از این‌که طرح موردعلاقه خود را پیدا کردید، باید با انتخاب درست رنگ کاغذ دیواری، زیبایی دیوار پشت تلویزیون را تکمیل کنید. برای انتخاب رنگ باید بدانید که می‌خواهید به سراغ رنگ‌های روشن بروید یا رنگ‌های تیره را دوست دارید. قاعدتا انتخاب رنگ‌های تیره برای برخی فضاها مثل فضاهای کوچک و محیط‌هایی با نورگیر کم مناسب نیست.

اگر رنگ‌های روشن را دوست دارید، رنگ‌هایی مثل آبی روشن، سبز پاستلی، لیمویی، کرم، صورتی، سفید و… بهترین انتخاب برای دیوار پشت تلویزیون است.

اگر طرفدار تناژهای تیره هستید بهتر است رنگ‌هایی مثل زغالی، خاکستری، قهوه‌ای، سرمه‌ای، بنفش و… را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های خنثی مثل رنگ طوسی نیز برای دیوار پشت تلویزیون استفاده نمایید.

به جز سلیقه و اندازه فضا، باید رنگ سایر المان ها را نیز برای انتخاب کاغذ دیواری درنظر بگیرید. استفاده از رنگ‌های مشابه و مکمل می‌تواند به شما در داشتن یک دکوراسیون همگون و جذاب کمک کند.

5 ایده برای دیوار پشت تلویزیون

ایده دیوار پشت تلویزیون
ایده دیوار پشت تلویزیون

پس از انتخاب کاغذ دیواری مناسب، می‌توانید به کمک چند ایده و ترفند دیگر، دیوار پشت تلویزیون خود را تزئین کرده و آن را جذاب‌تر کنید. برخی از این ایده‌ها عبارت‌اند از:

قفسه‌سازی

یکی از ایده‌های زیبا برای دیوار پشت تلویزیون نصب چندین قفسه کوچک روی دیوار است. شما می‌توانید خود تلویزیون را هم داخل یکی از این قفسه‌ها قرار دهید. بهتر است جنس قفسه‌ها چوبی باشد و داخل آن با وسایلی مثل کتاب، سمع و دکوری‌های مختلف پر شود.

نصب قاب‌های متنوع

اگر دیوار پشت تلویزیون شما ساده است می‌توانید برای جلوگیری از یک‌نواختی آن از چند قاب مختلف استفاده کنید. داخل این قاب‌ها می‌توانید از نقاشی، گلدوزی، کاغذ دیواری و هر چیزی که مطابق با سلیقه شماست استفاده کنید. بهتر است به جای یک قاب خیلی بزرگ از چند قاب کوچک استفاده نمایید.

نصب آینه

نصب آینه برای دیوار پشت تلویزیون
آینه برای دیوار پشت تلویزیون

یکی از ترفندهایی که می‌تواند باعث روشن‌تر شدن و وسیع‌تر به‌نظر رسیدن فضا شود، نصب آینه روی دیوار است. شما می‌توانید از چند آینه کوچک با شکل‌های مختلف و آینه‌های دکوراتیو استفاده کرده و آن را روی دیوار پشت تلویزیون نصب کنید.

استفاده از گیاهان مختلف

برای اضافه‌کردن احساس شادابی و نشاط به محیط، بهترین کار استفاده از گیاهان و قراردادن آن‌ها در جاهای مختلف خانه است. شما می‌توانید چند گلدان کوچک یا بزرگ را در کنار تلویزیون قرار داده و دکوراسیونی خاص و زیبا بسازید.

نصب دیوارکوب و نورپردازی صحیح

ایده دکور دیوار پشت تلویزیون
ایده دکور دیوار پشت تلویزیون

برای روشن‌تر کردن محیط و ایجاد حس‌وحال متفاوت می‌توانید روی نورپردازی صحیح کار کنید. می‌توانید دو دیوار کوب را روی دیوار پشت تلویزیون نصب کرده و به جز زیبایی، از نور آن نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که نورپردازی صحیح، نقش مهمی در طراحی دکوراسیون دارد.

قراردادن تلویزیون در جای درست

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی دکوراسیون، قراردادن تلویزیون در فضای مناسب آن است. نمی‌توان تلویزیون را در کنار هر دیواری قرار داد. مثلا بهتر است تلویزیون روی بزرگ‌ترین دیوار نصب شود یا در کنار آن قرار گیرد. همچنین بهتر است که از قراردادن تلویزیون در کنار پنجره خودداری کنید. این کار ظاهر زیبایی نداشته و نور خورشید باعث بد به‌نظر رسیدن تصویر در تلویزیون می‌شود.

جمع‌بندی

تزئین دیوار پشت تلویزیون

در این مقاله درباره طراحی و تزئین دیوار پشت تلویزیون صحبت کردیم. گفتیم که این دیوار در اکثر فضاها دیوار کانونی بوده و اهمیت زیادی در دکوراسیون دارد.

همچنین گفتیم که بهترین دیوارپوش برای دیوار پشت تلویزیون، کاغذ دیواری است و استفاده از آن مزایای زیادی دارد. سپس درباره انوع طرح و رنگ مناسب کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون صحبت کردیم و در آخر درباره چندین ترفند برای زیباترکردن این دیوار توضیح دادیم.

شما می‌توانید زیباترین کاغذ دیواری را برای تزئین دیوار پشت تلویزیون از سایت والینو مشاهده و خریداری کنید. کاغذ دیواری‌های والینو تنوع طرح بسیار زیادی دارند و دارای بهترین کیفیت هستند. همچنین می‌توانید طرح اختصاصی و سفارشی خود را به والینو سفارش داده و آن را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید